niedziela, 26 kwietnia 2009

Majowe Śniadanie.

Śniadania. Najczęściej wchłaniane w pośpiechu między myciem zębów a założeniem butów i wybiegnięciem do pracy. A przecież mówią o nich „najważniejszy posiłek dnia”. Czasami w weekendy zmieniamy zwyczaje i śniadania staramy się bardziej celebrować, ale często jest też tak, że nawet kiedy się staramy to zrobić, to po całotygodniowym zaniedbaniu tematu po prostu brakuje nam pomysłu i śniadanie niby celebrowane, ale dziwnie nijakie i szare.

Dlatego przez jakiś czas starałem się w weekendy przedstawiać jakieś propozycje śniadaniowe, ale pomyślałem sobie, że dużo lepiej z podratowaniem reputacji śniadań poradzimy sobie razem. A kiedy najlepiej się za to zabrać jak nie w maju, kiedy mamy i długi weekend [chociaż tym razem nie tak długi] i piękną pogodę, która aż wyzwala kreatywność, kiedy znacznie zwiększa się pula dostępnych składników na śniadanie. W maju możemy jeść śniadania weekendowe, śniadania na wolnym powietrzu, śniadania pierwsze i drugie, śniadania w promieniach słońca wpadających do kuchni, śniadania zielone, śniadania pełne aromatów.
Tak, zdecydowanie śniadanie majowe jest czymś, co jest warte naszej uwagi.

Moja propozycja na wspólne śniadaniowanie jest bardzo prosta – staramy się robić śniadania, które nie wymagają wielogodzinnych przygotowań, dobrze by było, żeby nie kosztowały też pół wypłaty – ale nie chcę odgórnie narzucać szczególnych ograniczeń w tej kwestii. Poza tym to chyba wszystkie chwyty dozwolone – rozszalejmy się – śniadaniujmy się na słodko i na ostro, na zielono i na mięsno, kawowo i herbacianie, lekko i ciężko, polsko i światowo. Rozkręćmy razem tą akcję – pokażmy sobie i światu, że śniadania naprawdę potrafią być piękne, pyszne, inspirujące, że mogą być rzeczywiście najważniejszym posiłkiem dnia i że potrafią być niesamowitą, magiczną chwilą i wspaniałym początkiem pięknego dnia.

Mistrzowie, pokażcie swoje śniadania mistrzów!

PS. Jak najbardziej – banerki i te sprawy - zachęcam do pobierania.

Majowe sniadanie

kod banerka:




Podsumowanie ukaże się jakieś 1,5 tyg. po zakończaniu akcji.

Wpisujcie się do akcji na durszlaku, bądź podsyłajcie mi maile z autorem i linkiem do posta na adres dostępny w moim profilu na oliveandflour.blogspot.com

Przyłącz się do tej akcji!

EDIT:
UWAGA, UWAGA!!!
W związku z wieloma prośbami przedłużyliśmy termin akcji do 31.05.
Majowe śniadania powinny trwać cały maj.

Ponadto dla 3 autorów najbardziej wyróżniających się [moim zdaniem] przepisów przygotowałem nagrodę w postaci jednego dwuosobowego noclegu wraz ze śniadaniem w pokoju gościnnym olive&flour w Cieszynie, do wykorzystania od 15.06.2009 do 30.09.2009 (po wcześniejszym uzgodnieniu dokładnego terminu)

Jeśli szczególnie spodobał wam się jakiś przepis ze śniadań, i chcielibyście mi zwrócić na niego uwagę, nie krępujcie się z podesłaniem mi swoich sugestii na maila [w profilu]. Na pewno wybór w ponad setce publikacji nie będzie prosty. :)


zapraszam na podsumowanie:
Majowe sniadania Podsumowanie
dodajdo.com

15 komentarzy:

iis111 pisze...

probowalam dodac baner u siebie na blogu ale obrazek sie nie wyswietla:(

Majana pisze...

Dopisałam się do akcji, mam nadzieje,ze coś uda mi się przygotować :) POmysł bardzo mi się podoba!:))

mico pisze...

iis111 - rzeczywiście wygląda na to, że jest jakiś problem z tym banerkiem, ale nie mam pojęcia czemu - kod jest w porządku. Postaram się jak najszybciej temu zaradzić. :)

mico pisze...

ok, juz naprawione, zapraszam do wklejania kodu banera na swoje strony :)

Glimmer pisze...

świetny pomysł! Dołączam się jak najbardziej!

Mad pisze...

Genialny pomysł! Śniadanka są rzeczywiście mocno niedoceniane, a zjadłoby się nieraz niedzielnym rankiem coś fajniejszego niż kanapka z żółtym serem :)

buruuberii pisze...

Czesc Mico,
Bardzo spodobala mi sie Twoja akcja i to co piszesz o sniadaniu w biegu i weekendowym celebrowaniu :)
Dolacze sie chwilowo swoim starym postem w komentarzu:
makagigi.blogspot.com/2007/03/1966-david-eyres-pancake.html
Pozdrowienia!

wedelka pisze...

Fajny pomysł :) Postaram się i ja coś przygotować :) Pozdrawiam :)

Waniliowa Chmurka pisze...

Oczywiście się dołączam!:))
Ps: U mnie wszystko ładnie działa,tzn.banerek:)

buruuberii pisze...

Po pierwsze se przywitam :-) a po drugie przylacze sie do fajnej akcji!
I pozdrowiam oczywiscie...

Unknown pisze...

Swietny pomysl!
Zaluje, ze z powodu nieobecnosci w siecie, nie bede mogla sie przylaczyc :(

Milej zabawy :)

ptasia pisze...

Gratuluję udanego pomysłu! Tu moje propozycje:

http://cosniecos.blox.pl/2009/05/Pieczony-rabarbar-na-deser-i-sniadanie.html

http://cosniecos.blox.pl/2009/05/Ser-z-Liptau-Liptauer.html

Kuba pisze...

Witaj Mico,
dziś rano przygotowałem taką sałatkę:
http://kuba-pichci.blogspot.com/2009/05/jako-ze-miaem-dzis-nieco-czasu-od-rana.html

Pozdrawiam!

Ania Włodarczyk vel Truskawka pisze...

Aha, linkujemy tutaj... Wiec raz jeszcze:

http://strawberriesfrompoland.blogspot.com/2009/05/rzodkiewkowe-pole.html

fingerfood pisze...

Mico bardzo bym chciała wziąć udział w zabawie, która nie ukrywam sprawiła mi wiele przyjemności, jednakże... urlop się skończył a zaczął się pobyt w szpitalu...:( nie wiem kiedy wróce ale jeśli przed zakończeniem zabawy napewno dodam coś od siebie:)Pozdrawiam gorąco i dziękuję za miłe słowa.

Blog Widget by LinkWithin